Kada se donosi odluka da se radi redizajn web stranice, kojoj je namjena prodaja usluga ili proizvoda, ima jako mnogo detalja na koje treba pripaziti da bi sve prošlo bez ikakvih penala od strane Googlea. Mnoge tvrtke koje krenu sa redizajnom web stranice ne razumiju SEO reperkusije. Presudno je da potencijalni kupci i klijenti mogu i nakon redizajna pronaći Vašu web stranicu, kada traže neki od proizvoda, usluga koje imate u ponudi ili jednostavno neku njima korisnu informaciju.
Elementi novo dizajnirane web stranice tj. arhitektura web stranica, sadržaj i linkovi – moraju biti temeljito podešeni da bi osigurali optimalne performanse kod tražilica. SEO web stranice mora biti uzet u obzir prilikom redizajna web stranice da bi se u što manjem broju smanjila šteta tj. vidljivost vaše stranice u tražilicama, a posljedično i promet na web stranicu. Također vrlo je bitno da sve bude spremno kada se nova stranica objavi da tražilice bez problema mogu indeksirati web stranicu.
U ovom vodiču proći ćemo kroz slijedeće elemente koji će osigurati da Vaša stranica bude spremna da:
- Zadrži postojeću vidljivost
- Da se pripremi za bolju vidljivost u budućnosti
Redizajn web stranica je velika prilika da se cijela stranica optimizira za tražilice. Međutim gotove sve tvrtke zanemare taj aspekt prilikom redizajn, te se za SEO optimizaciju odlučuju nakon što je dizajn već implementiran. Tada ne samo da moraju platiti SEO izvještaje koji će im otkriti greške na stranici, već moraju platiti i programerima da bi izmijenili dio stranica i uskladili ga sa najboljom SEO praksom. Ponekad (kada se radi o custom CMS-ovima) takve izmjene znaju oduzeti velike količine vremena i resursa.
Ukoliko zaboravite na SEO prilikom redizajna web stranica, tada gotovo uvijek slijedi ogroman pad u prometu stranicu, te naravno sukladno padu prometa i pad prodaje usluga i proizvoda koje nudite na web stranici.
Sa SEO stajališta postoji nekoliko fundamentalnih stvari koje se moraju odraditi prije puštanja stranice u produkciju:
- URL struktura
- Zadržavanje meta podataka
- Zadržavanje sadržaja koji je bogat sa glavnim ključnim riječima
- Razumijevanje postojećeg inventara linkova
Dakle glavna stvar koju trebate upamtiti je da ukoliko planirate redizajn web stranice, iskoristite priliku da odmah optimizirate novu web stranicu za tražilice. Također uskladite svoju internet marketing strategiju sa dizajnom nove web stranice.
Vodite računa o tome da optimizacija web stranica za tražilice nije samo zbog toga da Vaša stranica kotira dobro na tražilicama, već da dobijete kvalitetan prometa sa tih tražilica koji će se iz običnih posjetitelja pretvoriti u Vaše kupce i klijente.
Naš prijedlog je da svaki dizajn web stranica na prvom mjestu mora imati svoju ciljanu publiku – tj. kupce Vaših proizvoda i usluga.
Svi su na dobitku kada je stranica orijentirana na kupca, kupac je sretan jer vrlo lagano može doći do željenih informacija i njegovo iskustvo kupovanja na stranici prolazi bez ikakvih poteškoća, a vlasnici su zadovoljni jer uz to što im web stranica dobro kotira na tražilicama, imaju i zadovoljne kupce, a samim time i dobar profit.
Prije nego počnete raditi bilo što drugo, napraviti kopiju stare stranice, kreirajte lokalnu kopiju stranice prije nego počnete stavljati nove datoteke na server. Minimum koji bi trebali odraditi je da zadržite postojeće najpopularnije stranice na serveru i na njima preusmjeravate korisnike na novu stranicu.
Zadržavanje starih URL-ova i sadržaja na najpopularnijim stranicama pomaže tranziciji na tražilicama dok indeksiraju nove web stranice. Ukoliko trebate dodati velike količine novog sadržaja i/ili potpuno različitu navigaciju, možda će Vam trebati puno duže da Vaša stranica postigne vidljivost na tražilicama kakvu očekujete, pa čak i isti sadržaj koji je bio dobro rangiran u tražilicama može pasti u ratingu na tražilicama ukoliko se promijeni URL stranice.
Ponekad, naravno, nemate izbora, kada na primjer tvrtka promijeni svoj poslovni fokus ili brand, ili kada je stara web stranica tako loše poslovala da nema potrebe da se zadrži njezina prijašnja vidljivost. Kada ste spremili kopiju Vaše web stranice na sigurno, vrijeme je da se krene sa planiranjem redizajna nove web stranice.
Planirajte redizajn pažljivo
Uzmite si vremena dok planirate redizajn nove stranice. Postoji dosta veliki rizik u loše planiranom redizajnu web stranice. Zadržavanje i poboljšavanje vaše internet vidljivosti na tražilicama je ključno. Najmanje riskantan dizajn je onaj koji je kozmetički; ukoliko zadržite isti sadržaj i istu strukturu URL-a, ništa se neće previše promijeniti na tražilicama. Naravno pri tome trebate voditi računa o tome da Vaš novi dizajn ne utječe previše na učitavanje stranice (slabo učitavanje web stranice će smanjiti rating web stranice).
Ukoliko se radi o kompleksnom redizajnu, sa novim sadržajem, novom arhitekturom web stranice i ostalim varijablama, veći je rizik da će loše planirana izvedba utjecati na performanse web stranice kod tražilica. Vrijeme koje potrošite kod redizajna, vam može uštedjeti vrijeme i resurse kasnije.
Analizirajte postojeću web stranicu
Veoma je važno da jasno definirate razloge zbog čega idete u redizajn stranice. Da li je to zbog dojma koji ostavljate na korisnike? Da li postojeća web stranica izgleda zastarjelo? Da li klijenti stranice imaju problema sa stranicama koje se sporo učitavaju, imaju problema sa prometom ili sa prometom koji nije relevantan? Da li Vaša stranica pati od slabe vidljivosti na tražilicama?
Postavljene poslovne ciljeve želite ostvariti kroz redizajn stranice, međutim, ponekad redizajn nije odgovor na sve goruće probleme.
Područja koja trebate ispitati prije redizajna su:
- Postojeći SEO problemi na trenutačnim stranicama
- Tehnički problemi koji utječu na SEO
- URL struktura web stranica
- On page optimizacija
- Sadržaj
- Analiza linkova – interni linkovi / vanjski linkovi
- Navigacija
- Analiza konverzije
Prije nego krenete sa redizajnom stranice treba znate podatke o trenutačnom prometu na stranicama / ratingu na tražilicama / vidljivosti na tražilicama, analizirajte detaljno web statistiku vaše stranice, da biste vidjeli koje postojeće stranice privlače promet na vaše stranice.
Želite razumjeti slijedeće stvari:
Koje stranice donose najviše prometa –Trebate razumjeti koje stranice su najpopularnije tj. koje stranice su ulazne točke na Vašu stranicu. Također trebate znati koliko se vremena provodi na svakoj stranici i koliki je „bounce rate“.
Glavne ključne riječe – koje su to glavne ključne riječi putem kojih korisnici dolaze na Vaše web stranice? Ne želite ugroziti rating stranica koje dobro kotiraju za te ključne riječi. Zagrebite malo dublje ispod površine da biste razumjeli koji su složene ključne riječi koji Vam donose promet.
Tražilice – koje tražilice donose promet
Web stranice – koje web stranice Vam donose najviše prometa. Neke web stranice gotovu polovicu svojeg prometa mogu zahvaliti drugim web stranicama, koje su objavile njihov članak i na kraju članka link, ili dobrom sadržaju na Facebooku i sl. društvenim mrežama.
Vodite računa o stranicama koje rangiraju – jedanput kada je postojeći web promet analiziran i identificirane su najpopularnije stranice, ukoliko je to ikako moguće, pokušajte zadržati njihov sadržaj na novim stranicama. Ukoliko arhitektura starih stranica nije preveliki limitirajući faktor kada se gleda SEO i usability, izbjegavajte izmjene na URL-ovima popularnijih web stranica.
“Sadržaj je kralj” – ovu izreku ste do sada čuli već nebrojeno puta, ta izreka vrijedi i kod tražilica tj. njihove mogućnosti da pregledaju, indeksiraju i rangiraju web stranice, dakle sadržaj ima najveću važnost u očima tražilica. Sadržaj na stranici mora biti optimiziran oko ključnih riječi za koje se želi postići dobra pozicija kod ispisa rezultata na Googleu. Kada se pripremate za postavljanje nove web stranice, budite relevantni, informativni te iznad svega napravite optimizirani sadržaj koji će biti namijenjen korisnicima, ali kojeg će moći čitati i tražilice. Sa stajališta korisnika, sadržaj je jedini razlog zbog kojeg posjećuju web stranice. Dajte im ono što žele – relevantnu i pravovremenu informaciju.
Veličina stranice je bitna – premalo teksta ili previše teksta može imati negativan efekt na to kako će tražilice doživljavati relevantnost stranice. Iz naše prakse možemo reći da bi u prosjeku svaka web stranica trebala imati između 300 – 600 riječi. Međutim vodite računa o svojim korisnicima tj. budite sigurni da je sadržaj one veličine koja će zadovoljiti potrebe korisnika koji čitaju taj sadržaj. Tražilice uvijek žele identificirati dobru i relevantnu informaciju za korisnika, dakle imajte to uvijek na umu. Prilikom pisanja teksta, autor mora odgovoriti na ova pitanja: koja je svrha ovog članka, zašto bi ga korisnici čitali, što bi trebali raditi kada dođu ovdje?
Arhitektura web stranica i mapa stranica – SEO arhitektura stranica se može postići na način da se kombinira breadcrumb navigacija i relevantno linkanje kategorija.
Trebalo bi uključiti i standardnu HTML mapu stranica da bi se pomoglo kupcima da se lakše mogu kretati kroz veće web stranice, također potrebna je i XML mapa stranica da pomogne tražilicama da lakše pronađu sve stranice na portalu.
Efektivno koristite tekstualnu navigaciju i tekst bogat sa ključnim riječima – unutrašnje povezivanje stranice će omogućiti bolju vidljivost kod tražilica i korisnika. Inbound linkovi su veoma važan faktor kod određivanja ratinga stranica, zbog toga ne bi trebali zaboraviti na unutrašnje linkove. Uvijek vodite računa da svi linkovi imaju kvalitetne ključne riječi za anchor text.
Optimizirajte sadržaj za univerzalno pretraživanje – optimizirajte slike, video zapise, objave za medije i blogove. To je nešto što trebate raditi stalno, međutim puno je lakše za odraditi prilikom redizajna.
Mapirajte vašu arhitekturu stranicu / URL arhitekturu – način na koji se servira sadržaj može imati dramatičan učinak na rezultate kod tražilica. Definirajte koja je strategija bolja – poddomene ili folderi/kategorije. Mi preporučamo da koristite strategiju foldera tj. kategorija, no to uvelike ovisi o konkretnoj situaciji.
Sačuvajte vaš inventar linkova – trebate znati od kuda dolaze Vaši važni/relevantni linkovi. Kontaktirajte te web stranice i zatražite od njih da ažuriraju svoje linkova ukoliko se na Vašoj novoj stranici promijeni URL.
Testirajte izmjene na dizajnu – izgradite sustav koji će Vam omogućiti da testirate sve od početnih skica za stranica, navigacije, pa sve do on-page SEO faktora za optimizaciju.
Koristite 301 preusmjeravanje – ukoliko želite preusmjeriti neku od Vaših starih stranica na nove stranicu koristite 301 preusmjeravanje. 301 redirekcija je potrebna jer samo sa takvom redirekcijom prosljeđujete i važnost web stranice.
Dinamični protiv statičnih URL-ova? HTML se je nekad smatrao najboljim jezikom koji je bio razumljiv tražilicama tj. tražilice su mogle čitati i indeksirati jedino HTML. U prošlosti su i statični URL-ovi imali veliku prednost nad dinamičkim URL-ovima, ali ta vremena su prošla. Sada tražilice mogu čitati i dinamičke URL-ove, međutim ukoliko ih namjeravate koristiti vodite računa o tome da budu kratki.