Dobavljanje kvalitetnih povratnih linkova za Vašu web stranicu je od vrlo važnog značaja. Prije samih kriterija, ponovit ćemo staro gradivo. Linkovi koji idu sa drugih stranica na Vaše stranice su najvažniji element SEO kampanje. Međutim nisu svi linkovi isti, postoje linkove koji donose više vrijednosti, linkove koji donose manje vrijednost i linkovi koji su štetni za Vašu web stranicu. Kriteriji koje ćemo nabrojati su idealni za web stranicu sa koje dobavljate link, međutim vodite računa o tome da ćete rijetko moći naići na web stranice koji će zadovoljavati sve Vaše kriterije.
Page Rang (PR) na domeni na koju će se staviti link
Danas Googleov Page rank nema ni približno istu vrijednost kakvu je imao prije nekoliko godina, ali to je još uvijek dobar i brz indikator o vrijednosti pojedine web stranice. Ukoliko želite provjeriti koji je Page Rank neke web stranica to možete napraviti putem www.prchecker.info. Upišite URL stranice za koju provjeravate Page Rank, nakon toga upišite captchu i dobit ćete brojku koja će se nalaziti na skali od 1 – 10.
Jedan od pokazatelja na koje treba obratiti pozornost je da li je Page Rank pravilno raspoređen kako se ide dublje u web stranicu. Na primjer ukoliko početna web stranica ima page rank 8, a stranica 1 razine ima Page Rank 2 tada je očito došlo do nekih problema u prosljeđivanju vrijednosti page ranka sa naslovnice na stranicu druge razine.
Također trebate uzeti u obzir koji je PR stranice na kojoj ćete dobiti link. Često se linkovi postavljaju na web stranici koji imaju malen ili nikakav PR. Ovdje treba napomenuti da zbog različitih razloga PR na stranici trenutačno može biti nizak ali će se u budućnosti povećati. Jedan od razloga može biti taj što je stranica relativno nova pa joj još nije dodijeljen PR. U tom slučaju pregledajte stranicu kakav ima sadržaj, da li je sadržaj originalan ili ne (to možete vrlo jednostavno provjeriti na način da kopirate dio teksta sa stranice u google i provjerite u rezultatima da li će u rezultatima biti još koja web stranica) i nakon toga odlučite da li se isplati postavljati link na web stranicu.
Budite oprezni sa stranicama koje imaju PR 0 jer neke web stranice zbog različitih razloga (npr. širenje zloćudnog koda) budu penalizirane od strane Google pa im Google tada dodjeli PR0, takve stranice treba izbjegavati u širokom luku.
Generalno pravilo je da ne ciljate web stranice koja imaju manji Page Rank od 2.
Page Authority (PA)
Page Authority je mjerilo vrijednosti pojedine web stranice dobiveno putemu SEOMoz web aplikacije. U pravilu ne bi trebali tražiti linkove na web stranicama koje imaju manje od 20 za PA. Sve navedeno za Page Rank vrijedi i Page Authority, dakle ukoliko je stranica tek objavljena imat će vrlo mali ili nikakav PA, pa pogledajte kakav je sadržaj i druge kriterije koje smo naveli za Google PR.
Domain Authority (DA)
Domain Authority je isto vrijednost koja se dobiva putem SEOMoz web aplikacije. Tražite web stranice koje ima također najmanje 20.
Relevantnost
Provjerite da li je web stranica na kojoj tražite link relevantna vašoj web stranici po pitanju sadržaja, slika te ključnih riječi koje se koriste na web stranici. Što je web stranica relevantnija sadržajem Vašoj web stranici to će link imati veću vrijednost. Dakle ukoliko se vi bavite sa instalacijom klima da uspijete dobiti link sa web stranice čiji je sadržaj također instalacija klima, tada link ima maksimalnu moguću relevantnost. Također uzmite u obzir web stranice koji nisu direktno povezane sa vašim sadržajem ali imaju zajedničku tematiku. Npr. ukoliko se vaša web stranica bavi prodajom energetskih napitaka, tada su mogući link partneri i web stranice fitnessa.
„Do Follow“ linkovi
Većina linkova koje ćete dobaviti će biti „do follow“ linkovi, ali isto tako ćete pronaći web stranice koje će imati „no-follow“ linkove. Gradnja linkova mora biti prirodna i „no follow“ linkovi su dio prirodnog izgleda link profila neke web stranice. Također neki SEO stručnjaci smatraju da mnogi „no follow“ linkovi budu valorizirani od strane pretraživači te time povećavaju vrijednosti Vaše web stranice.
Promet
Web stranice sa velikim brojem posjetitelja su odlične za postavljanje linkova jer od njih dobivate dvostruku korist. Takve web stranice osim što će vam proslijediti dio vrijednosti putem linka, također vam mogu donijeti određen broj posjetitelja.
Anchor tekst linka
Svakako pripazite na anchor tekst u linkovima. Anchor tekst je ustvari sam naziv link. Dakle kada tražite ili kupujete link vodite računa o tome da imate mogućnost definirati svoj anchor tekst. Anchor tekst treba se sastojati od ključne riječi za koju optimizirate stranicu, pa tako ukoliko se web stranica http://www.automobili.hr optimizira za ključnu riječ automobili tada je to anchor tekst koji treba biti sadržan u linku.
Varirajte tekst koji stavljate u anchor, jer će inače vaš link profil izgledati neprirodno.
Pozicija linka na web stranici
Najveću vrijednost imaju linkovi koji se nalaze unutar samog sadržaja na web stranici.
Linkovi koji se nalaze u sidebar regiji (bočna regija lijevo ili desno od sadržaja) mogu biti od vrijednosti samo onda ukoliko su ostali linkovi koji se nalaze u toj regiji relevantni sadržaju tj. toj kategoriji.
Svakako izbjegavate footer tj. podnožje stranice jer linkovi koji se nalaze u toj regiji imaju najmanju vrijednost.
Broj linkova
Vodite računa o broju linkova koji ide sa stranica na kojoj postavljate svoj link te o broju linkova koji ide ukupno sa neke web stranice. Nema nekog ograničenja po broju linkova, no međutim što je manje tzv. vanjskih linkova na web stranici na koju stavljate link, to će svaki link više vrijediti tj. donijet će veću vrijednost web stranici na koju linka.