Google je na svom službenom blogu objavio novost da će 21.04.2015 promijeniti način rangiranja Web stranica. Novost se internetom proširila virlano jer se spominje da će nadogradnja njihovog algoritma imati velikog utjecaja na rangiranje vaše web stranice u koliko vaša stranica nije mobile-friendly.
Do toga datuma, posjedovanje responsive ili mobilne verzije Web stranice nije imalo nikakvog utjecaja na rangiranje, no kako se broj mobilnih i tablet korisnika sve više povećava, Google je odlučio napraviti ove promjene i pratiti svjetske trendove. Google je kroz zadnjih par godina već skupio ogromne količine podataka na temelju kojih već sad znaju kako se ponašaju mobilni korisnici, što se može vidjeti i kroz Google Analytics alat gdje i sami možete pratiti mobilne korisnike na svojim stranicama.
Slijedeći logičan korak je bio prilagodba algoritama i dodjeljivanje sve većeg značaja responsive i mobilnim verzijama Web stranica.
Koji uređaji su najpopularniji u 2015.-toj?
80% korisnika interneta imaju u posjedu barem jedan smartphone.
Najčešći uređaji preko kojih se radi pretraživanje interneta su:
- PC/LAPTOP 91%
- SMARTPHONE 80%
- TABLET 47%
- IGRAĆE KONZOLE 37%
Nakon ovih statističkih podataka izdanih od strane Global Web Index-a nije ni čudo što Google vidi da će mobilni uređaji sve više prevladavati u korištenju kod pretraživanja, te da će responsive ili mobilne verzije Web stranica uskoro postati jedan od važnijih elemenata SEO-a svake Web stranice.
Ovdje citiramo Google:
“Starting April 21, we will be expanding our use of mobile-friendliness as a ranking signal. This change will affect mobile searches in all languages worldwide and will have a significant impact in our search results. Consequently, users will find it easier to get relevant, high quality search results that are optimized for their devices.” – Google
Ovdje se jasno može vidjeti da će nadogradnja algoritma imati značajan utjecaj na rangiranje u cijelom svijetu, te će Web stranice koje su responsive i koje imaju mobilnu verziju biti u značajnoj prednosti u usporedbi s onima koje to nisu. Najveće promjene vidjeti će se kod organskih rezultata pretraživanja i rankingu Web stranica, zato preporučamo svima da se za to pripreme što prije.
Google nudi besplatan alat za provjeru dali je Vaša Web stranice Mobile friendly: Test prilagođenosti mobilnim uređajima
ili nam se obratite putem kontakt forme da mi to učinimo za Vas: Besplatna SEO analiza
Pravila kojih se treba držati prilikom izrade responsive ili mobilne verzije Vaše Web stranice prema Gooogle-ovim uputama su:
- Tekst na stranici ne smije biti presitan za čitanje
- Web stranica ne smije biti šira od ekrana mobilnog uređaja
- Linkovi ne smiju biti preblizu jedan drugom
- Web stranica se mora vrlo brzo učitavati (PageSpeed Insight)
- U nekim slučajevima viewport meta tag mora biti definiran (Configure the Viewport)
Responsive dizajn omogućuje Web stranicama prilagođavanje različitim veličinama uređaja. Bilo da je riječ o desktop, prijenosnom računalu, tabletu ili pametnom telefonu. Responsive Web dizajn se temelji na osnovnim načelima koji su bitni Google-u: brzina, vidljivost i preglednost.
Ono što možemo očekivati nakon 21.04.2015 je, da će Web stranice koje imaju odgovarajuću responsive ili mobilnu verziju imati znatno veću prednost u rangiranju i organskom pretraživanju, od onih koje imaju lošu mobilnu verziju ili od onih koji je uopće nemaju.